CDN$ 24.17
  • List Price: CDN$ 26.95
  • You Save: CDN$ 2.78 (10%)
FREE Shipping on orders over CDN$ 25.
Temporarily out of stock.
Order now and we'll deliver when available. We'll e-mail you with an estimated delivery date as soon as we have more information. Your account will only be charged when we ship the item.
Ships from and sold by Amazon.ca.
Gift-wrap available.
Quantity:1
Have one to sell?
Flip to back Flip to front
Listen Playing... Paused   You're listening to a sample of the Audible audio edition.
Learn more
See this image

ÎLE DE TATIHOU (L') (French) Paperback – Jun 12 1997


See all formats and editions Hide other formats and editions
Amazon Price New from Used from
Paperback
"Please retry"
CDN$ 24.17
CDN$ 24.17 CDN$ 27.34

Best Books of 2014
Unruly Places, Alastair Bonnett’s tour of the world’s most unlikely micro-nations, moving villages, secret cities, and no man’s lands, is our #1 pick for 2014. See all


Product Details


Product Description

From the Back Cover

Le 2 juin 1692, six vaisseaux de la flotte de Tourville, échoués sur l'île de Tatihou, sont brûlés par les chaloupes de la flotte anglo-hollandaise. L'ingénieur De Combes, élève de Vauban, propose de construire un port à la Hougue et des tours pour défendre la rade. Fabrice Moireau a troqué sa veste de toile contre la vareuse des soldats du roi. Perché au sommet de la tour massive construite par l'ingénieur De Combes, il entend au loin les bruits sourds du canon. Le soir venu, la ronde des goélands a quelque chose d'inquiétant. Les arbres sont tordus par le vent. Arcs plein cintre, mâchicoulis, pont-levis, meurtrières, cornes de brume... par la magie du dessin, de l'esquisse, de l'aquarelle, vous vous surprenez, vous aussi, à scruter l'horizon. Mieux vaut-être prudent ! Mais Tatihou, ce sont aussi les taquets, les poulies et autres caps de mouton du Musée maritime, les collections du Muséum d'histoire naturelle. Et puis le vent. L'écume blanche qui vient se briser sur la digue. Fabrice Moireau travaille ses dessins avec une précision d'orfèvre. Les couleurs chaudes et subtiles de sa palette donnent épaisseur et densité à ses itinéraire de poète et d'aventurier. Un régal. L'île de Tatihou est protégée depuis 1990 par le Conservatoire du littoral et le Conseil général de la Manche.

Customer Reviews

There are no customer reviews yet.
5 star
4 star
3 star
2 star
1 star


Feedback