CDN$ 15.26
  • List Price: CDN$ 16.95
  • You Save: CDN$ 1.69 (10%)
FREE Shipping on orders over CDN$ 25.
Usually ships within 1 to 2 months.
Ships from and sold by Amazon.ca.
Gift-wrap available.
Quantity:1
Have one to sell?
Flip to back Flip to front
Listen Playing... Paused   You're listening to a sample of the Audible audio edition.
Learn more
See all 2 images

SURVIVANT (French) Paperback – May 3 2004


See all formats and editions Hide other formats and editions
Amazon Price New from Used from
Paperback, May 3 2004
"Please retry"
CDN$ 15.26
CDN$ 15.26 CDN$ 18.39

2014 Books Gift Guide
Yes Please, the eagerly anticipated first book from Amy Poehler, the Golden Globe winning star of Parks and Recreation, is featured in our 2014 Books Gift Guide. More gift ideas

Customers Who Viewed This Item Also Viewed



Product Details

  • Paperback: 365 pages
  • Publisher: GALLIMARD (ÉDITIONS) (May 3 2004)
  • Language: French
  • ISBN-10: 2070314464
  • ISBN-13: 978-2070314461
  • Product Dimensions: 17.5 x 10.7 x 2 cm
  • Shipping Weight: 200 g
  • Amazon Bestsellers Rank: #229,888 in Books (See Top 100 in Books)

Product Description

From Amazon

Tender Branson est seul à bord d'un avion qui va s'écraser d'une minute à l'autre. La boîte noire de l'appareil sera son dernier confident. Il lui livre son histoire, celle du survivant de la secte américaine des Creedish qui regroupait plusieurs milliers de membres. Ses règles imposaient aux aînés de rester dans la communauté tandis que les autres enfants étaient dressés pour devenir les domestiques des riches du "monde extérieur", moyennant une contribution reversée directement à la secte. Les journaux l'avaient baptisée "l'église de la main-d'œuvre esclave". Tender a donc travaillé gratuitement pour une famille new-yorkaise. Lorsque les maîtres Creedish ont décrété la Délivrance en entraînant tous leurs membres dans la mort, le gouvernement a mis en place un "programme fédéral de conservation des survivants". Tender Branson en faisait partie.

Dans ce roman puissant, déroutant et cruel, Chuck Palahniuk, auteur du célèbre Fight Club – également en DVD – met en scène un antihéros asservi et pathétique qui cherche le chemin d'une liberté impossible et insoutenable pour un esprit programmé dès l'enfance à être un esclave. La force du propos tient dans le constat désespéré de l'auteur : les gens manipulés dans une secte perdent définitivement leur libre arbitre.--Claude Mesplède --This text refers to an alternate Paperback edition.

About the Author

Après Fight Club, récompensé par le prestigieux pris de la Pacific Northwest Booksellers, Survivant est le deuxième roman de Chuck Palahniuk.

Customer Reviews

There are no customer reviews yet.
5 star
4 star
3 star
2 star
1 star


Feedback