Profil de Marc Poulin > Commentaires

Fiche d'identité

Contenu rédigé par Marc Poulin
Top Reviewer Ranking: 124,329
Helpful Votes: 5

Chez vous : découvrez nos services personnalisés en pages d'aide !

Commentaires écrits par
Marc Poulin (Montreal, Quebec)

Page: 1 | 2
pixel
Gueule d'ange - N° 42
Gueule d'ange - N° 42
by Jacques Bissonnette
Edition: Paperback
Prix : CDN$ 14.95
13 used & new from CDN$ 6.99

5.0 étoiles sur 5 Captivant, Sept. 27 2012
Ce commentaire est de: Gueule d'ange - N° 42 (Paperback)
J'aime beaucoup les polars et celui-ci est excellent. J'ai aussi aimé que l'action se passe dans ma ville - Montreal - mais ma mère, qui vit à Québec, l'a aussi beaucoup apprécié.

Ultimate Guide to Google Ad Words: How To Access 100 Million People in 10 Minutes
Ultimate Guide to Google Ad Words: How To Access 100 Million People in 10 Minutes
by Perry Marshall
Edition: Paperback
Prix : CDN$ 30.95
24 used & new from CDN$ 2.93

3.0 étoiles sur 5 Weak on AdWords, great on advertising, Jan. 2 2012
If you already know AdWords, this book is great. It will help you improve the effectiveness of your ad campaigns. However, if you never used AdWords, this book will not show you how to use the tool. I was expecting a book on how to use various advanced features of AdWords and was very disappointed on that account. On the other hand, I am quite glad I read it because it will improve the quality of my AdWords practice.

Print Master 2012 Platinum
Print Master 2012 Platinum
3 used & new from CDN$ 14.95

2 internautes sur 3 ont trouvé ce commentaire utile 
1.0 étoiles sur 5 Shame on you PrintMaster, Dec 12 2011
Ce commentaire est de: Print Master 2012 Platinum (DVD-ROM)
For our XP computer, my wife has an old version of Printmaster which was using .sig as file extensions. When the old computer was replaced with a Windows 7 new computer, I was forced to upgrade since the XP version did not work with the new operating system. I purchased the latest version of PrintMaster, more specifically the 2012 Platinum edition. With a name like that, I figured it would be an improvement. Not quite. The only thing deluxe is the name. After doing some research online, I discovered that it is unable to open .sig files.

Shame on you PrintMaster for being unable to open the old .sig files and sending to waste years of work.

UNE BRÈVE HISTOIRE DE L'AVENIR
UNE BRÈVE HISTOIRE DE L'AVENIR
by JACQUES ATTALI
Edition: Mass Market Paperback
19 used & new from CDN$ 0.01

2.0 étoiles sur 5 Réflexion trop eurocentrique, Aug. 1 2010
J'ai aimé ce livre pour son sommaire de l'histoire humaine et ses statistiques. Par contre, le point de vue était très centré sur l'Europe et il m'a semblé que l'auteur, Jacques Attali, avait une connaissance très superficielle de l'histoire de l'Asie. Le plus gros problème de ce livre est qu'il n'utilise pas les leçons du passé pour étayer sa vision du futur. Ses prédictions sont présentées avec peu ou pas d'argumentation. Notez que je ne dispute pas son idée générale que la puissance économique se déplace en Asie. Ce qui me dérange, c'est l'absence de rigueur dans le raisonnement. De plus, comme l'Asie sera la terre des prochaines superpuissances, il aurait pu mieux se documenter sur leur histoire.

The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web
The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web
by Jesse James Garrett
Edition: Paperback
18 used & new from CDN$ 18.39

1 internautes sur 1 ont trouvé ce commentaire utile 
4.0 étoiles sur 5 Fabulous diagram representing relationship between elements, Nov. 20 2009
I got a EUREKA moment when I first saw the Jesse James Garrett's diagram "Elements of User Experience". I had been trying for years to put in a diagram the various elements of web site design that start with web objectives and finish as the completed web site. Just for that, I had to thank the author by buying his book. The book is both great and average.

I will start with the average part. The book is a little boring. Thankfully, it is short (174 pages). It is made up mostly of flowing text without the use of bulleted lists or boxes of text to draw attention to important stuff. He writes about elements of user experience but gives very few examples. Those not familiar with the subject will find it too theoretical. The web professionals will find the content of limited value.

What is great about the book is how it organizes the elements using a two dimension structure. The first dimension is from abstract (strategy) to concrete (visual). The other dimension is that some elements relate to information and others to tasks.

Web Analytics : mesurer le succès et maximiser les profits de votre site Web
Web Analytics : mesurer le succès et maximiser les profits de votre site Web
by Nicolas Malo
Edition: Paperback
7 used & new from CDN$ 33.46

5.0 étoiles sur 5 Pour comprendre les mesures du web analytics, Nov. 17 2009
Avec l'évolution des outils, il est aisé de faire du web analytic. Encore faut-il comprendre ce qui est mesuré et en faire l'analyse. C'est là que quelques livres peuvent venir en aide, dont celui de Nicolas Malo et Jacques Warren. Il se concentre sur ce qui doit être mesuré et traite peu des outils. La compréhension des éléments mesurés et de leurs limitations sont des connaissances bien plus utiles et qui demeureront valides pendant des années.

Si le succès de votre site web vous tient à coeur, je vous encourage fortement à investir du temps dans la lecture de ce livre. Ce sera un investissement des plus rentables.

The Long Tail - La Longue Traîne
The Long Tail - La Longue Traîne
by Chris Anderson
Edition: Paperback
5 used & new from CDN$ 34.00

5.0 étoiles sur 5 La longue traine clairement expliquée, Sept. 10 2009
Quelle clarté dans son propos! J'avais déjà entendu parler du concept de la longue traine mais jamais si clairement qu'avec Chris Anserson.

Sommairement, il dit que l'espace disponible pour offrir des produits limite la quantité offerte. Chez un libraire ou un disquaire, chaque produit consomme un espace. Le produit dans cet espace doit produire suffisamment de profits pour couvrir tous les frais de l'entreprise. C'est pourquoi, il n'est pas rentable d'offrir aux consommateurs un très grand choix de produits. L'Internet vient changer la donne car le coût de présentation est très faible. Ainsi, il devient rentable d'offrir des produits dont la demande est très faible. On passe d'une économie de produits de masse à une économie de niches de produits spécialisés.

Je recommande vivement ce livre à tous ceux qui s'intéressent à l'économie et au commerce.

Outliers: The Story of Success
Outliers: The Story of Success
by Malcolm Gladwell
Edition: Hardcover
Prix : CDN$ 19.52
80 used & new from CDN$ 0.01

5.0 étoiles sur 5 The world makes a bit more sense now, Sept. 2 2009
I have read all 3 of Gladwell's bestsellers (Blink, Tipping Point and now Outliers) and loved them all. In life, one meets people who became surprisingly successful and others who should have been. Life is unfair but in Outliers, Gladwell explains rather convincingly why this happens.

Value-Based Fees: How to Charge - and Get - What You're Worth
Value-Based Fees: How to Charge - and Get - What You're Worth
by Alan Weiss
Edition: Hardcover
Prix : CDN$ 51.20
31 used & new from CDN$ 34.17

2 internautes sur 2 ont trouvé ce commentaire utile 
5.0 étoiles sur 5 Book underpriced to value, July 28 2009
Very interesting read if you are in the consulting business. It is particularily applicable to consultants who can get away with work that does not include tangible deliverables. That is not my case but I found the book very useful nevertheless. I recommend it highly to anyone who receives payment against knowledge and experience.

Homepage Usability: 50 Websites Deconstructed
Homepage Usability: 50 Websites Deconstructed
by Jakob Nielsen
Edition: Paperback
Prix : CDN$ 33.39
51 used & new from CDN$ 2.67

0 internautes sur 1 ont trouvé ce commentaire utile 
5.0 étoiles sur 5 Useful but tough to finish, Oct. 29 2008
Beautiful book, almost suitable for coffee table. Looks great (quality paper, page layouts and screen images). The book is easy to use.

The first 53 pages provide invaluable insights to website homepage design. Then, 50 homepages are analysed based on guidelines provided in first part of the book. After 15 sites, the comments repeat themselves all too frequently and the book becomes boring. I would have prefered that the authors make a difference between serious deviances from their guidelines and simple nitpicking. Not all guidelines have the same value.

Nevertheless, a must read for any web professional designing homepages.

Page: 1 | 2